Mjuka värden= gratis tjänster 😱

Varför är mina tjänster inte värda att betala för?! 

Jag jobbar med så kallade "mjuka värden" hälsa, träning och massage.
Sådant som vi "unnar" oss ibland. 
Mat, frisör, manikyr mm mjuka värden! 

Och av någon anledning så får jag väldigt ofta förklara varför jag måste ta betalt! 🥴 
-Kan du inte ge mig lite övningar jag kan göra hemma? 
-Vad ska jag äta? 
-Kan du inte ge lite tips....

Hur många går till bilmecken och frågar om lite tips?!
Är bilen i behov av underhåll så bara lämnar in den. 
-Du kan väl ge mig lite olja?
-Kan du inte byta mina däck lite snabbt?

Jag känner mig sur och grining och snål när jag numera hänvisar till mina klasser på gymet när någon frågar om träning! 💪🏼 
Det tråkigaste med det är jag har inte hört eller sett personen sen dess. 

Jag behöver oxå en inkomst! Om inte du tycker att du är viktig nog att investera i så varför ska jag göra det?!? 😱 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0